Geef je website een boost!

Heb je een eigen website, en wil je deze inzetten om uiteindelijk een bepaalde doelgroep te bereiken? Dan is het slim om na te denken over verschillende manieren hoe je dit kan realiseren. Je wil immers dat er een bepaalde doelgroep naar jouw website komt. Hiervoor moet jouw website vindbaar zijn en getoond worden aan die doelgroep. Er zijn hier allerlei verschillende manieren voor. In principe kan je een onderscheid maken tussen advertenties (betaalde berichten om zichtbaar te zijn) en organische vindbaarheid. Later in deze blog geven we hier nog wat meer informatie over. Het is belangrijk om te kijken wat je wel en niet wilt doen en het is belangrijk om onderzoek te doen naar jouw doelgroep. Waar bevindt jouw doelgroep zich en hoe kan je ze het beste aanspreken met je website? Hier zijn allerlei verschillende strategieën voor die je uiteindelijk kan toepassen. Benieuwd naar onze tips? Lees dan zeker verder!

Vindbaar worden in de zoekmachine

Een ontzettend groot deel van de mensen zoekt producten en/of diensten op in de zoekmachine. Denk bijvoorbeeld aan de zoekmachine Google. Hier ga je in eerste instantie naar toe als je iets nodig hebt. Vervolgens zie je hier een aantal advertenties, maar ook organische zoekresultaten. Wanneer je vindbaar wil worden op bepaalde zoektermen kan je twee dingen doen. Geld betalen voor een advertentie of ervoor zorgen dat je bovenaan in de organische zoekresultaten komt. In samenwerking met een online marketing bureau kan je hiermee aan de slag gaan. Je kan dan bijvoorbeeld investeren in SEO en in zoekmachine adverteren. Daarnaast is het verstandig om eerste onderzoek te doen naar bijvoorbeeld bepaalde zoektermen.

Marktonderzoek doen

Wanneer je goed onderzoekt doet zal je uiteindelijk veel sneller jouw doelgroep kunnen bereiken. Het is belangrijk om te kijken naar de verschillende zoektermen waarop gezocht worden. Uiteindelijk is dit belangrijk om in kaart te brengen voor zowel je SEO activiteiten als voor je SEA activiteiten. SEO staat voor search engine optimization, hierbij betaal je niet direct geld aan Google om op de eerste pagina te staan. Afhankelijk van de content, de sterkte van je domein en nog een heel aantal andere factoren bepaald Google hoe hoog jij in de zoekresultaten komt te staan. Google wil namelijk zo relevant mogelijk content tonen op al die verschillende zoektermen. SEA staat voor search engine advertising. Hierbij gaat het om de advertenties die je bovenin Google vindt. Je betaald hier vaak per klik een prijs aan Google.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *